فیسبوك و آمازون ركورددار هزینه لابی شدند

فیسبوك و آمازون ركورددار هزینه لابی شدند

فیسبوک و آمازون بیشترین هزینه را برای لابی نزد رگولاتورها و قانونگذاران در بین شرکتهای آمریکایی داشتند و دو برابر غول نفتی اکسون موبیل و شرکت دخانیات فیلیپ موریس در سال ۲۰۲۰ هزینه کردند.



به گزارش بی بی سرور به نقل از ایسنا، گزارش منتشره از جانب گروه پابلیک سیتیزن نشان داد آمازون هزینه برای لابی را در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به میزان ۳۰ درصد افزایش داد و به ۱۸.۷ میلیون دلار رساند. هزینه لابی فیسبوک هم در همین مدت با ۵۶ درصد افزایش، به ۱۹.۶ میلیون دلار رسید.

طبق اسنادی که از جانب اکسون موبیل ارائه شده است، این شرکت ۸.۶۹ میلیون دلار برای لابی در سال ۲۰۲۰ هزینه کرد در حالیکه شرکت فیلیپ موریس ۶.۹۵ میلیون دلار هزینه کرد.

گزارش پابلیک سیتیزن به بررسی تاثیرگذاری چهار غول فناوری شامل گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل روی رگولاتورها و قانونگذاران آمریکا از راه لابی و کمکهای مالی پرداخت و اعلام نمود اساس تاثیرگذاری غولهای فناوری، تیمهای لابی کننده آنها هستند که با استفاده از کمکهای مالی به کمپینها، روابط موجود و تجارب گذشته، به تغییر سیاست به نفع خود می پردازند.

کمیته های اقدام سیاسی، کارمندان و لابیستهای غولهای فناوری در سیکل انتخابات ۲۰۲۰ بیشتر از ۳۳ درصد کمک مالی بیشتر در مقایسه با سیکل سال ۲۰۱۸ انجام دادند. غولهای فناوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۲ میلیون دلار به اعضای کنگره دادند که به دنبال ساماندهی فعالیت غولهای فناوری بخصوص در زمینه مسائل ضد انحصارطلبی و حریم خصوصی بودند.

با این حال فیسبوک در ژانویه به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام نمود مقررات اینترنت باید به روزرسانی شوند و این شرکت از مقررات جدیدی که به واقعیتهای کنونی فضای آنلاین می پردازند، حمایت می کند.

سخنگوی آمازون هم به وال استریت ژورنال گفت تیم واشنگتن دی سی این شرکت به پشتیبانی از مسائلی که برای سیاستگذاران، مشتریان و کارمندان اهمیت دارند، متمرکز شده است.

طبق این گزارش، غولهای فناوری کمکهای مالی خویش را به قانونگذاران در کمیته قضایی مجلس، کمیته بازرگانی و انرژی مجلس، کمیته سنا در زمینه قضایی و کمیته سنا در زمینه تجارت، علوم و فناوری هدایت کردند. حدودا ۹۴ درصد از اعضای این کمیته ها از غولهای فناوری یا لابیستهای آنها در سال ۲۰۲۰ پول دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هر چهار شرکت فناوری از جانب رگولاتورها و قانونگذاران در زمینه مسائل ضد انحصارطلبی زیر ذره بین قرار گرفته اند که منجر به تحقیقات در زمینه انحصار بازار از جانب این شرکتها به نفع خودشان شده است. شرکتهای رسانه اجتماعی هم به علت این که اجازه داده اند پلتفرمهایشان برای انتشار اطلاعات نادرست در دوران پاندمی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند، هدف انتقاد قرار گرفته اند.

اوایل سال جاری روزنامه وال استریت ژورنال تحلیلی را منتشر نموده بود که بر مبنای آن، فیسبوک و آمازون در سال ۲۰۲۰ بیشترین هزینه را برای لابی انجام داده بودند. هزینه لابی فیسبوک ۱۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ و هزینه لابی آمازون ۱۱ درصد افزایش داشت.





منبع:

1400/01/07
23:56:14
0.0 / 5
402
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
BBServer بی بی سرور

bbserver.ir - مالکیت معنوی سایت بی بی سرور متعلق به مالکین آن می باشد