كدام كسب و كارها در روزهای كرونا بیشتر سود كردند؟
یك فعال حوزه كار اعتقاد دارد بحث دوركاری و عرضه آموزشهای مجازی در نیمه دوم سال باید جدی گرفته و شرایط فعالیت در بستر فضای مجازی برای عمده كسب و كارها فراهم گردد.
فتح اله بیات در گفت و گو با ایسنا، درباره صدمه پذیری کسب و کارها در بحران کرونا اظهار نمود: در چند ماهی که درگیر بحث کرونا شدیم، نخستین شغل هایی که صدمه دیدند، مشاغل خدماتی و کسب و کارهایی بود که ارتباط مستقیم با مردم داشتند.
وی آژانسهای مسافرتی، مراکز تفریحی و گردشگری و رستورانها را همچون کارهای خدماتی دانست که با انتشار کرونا گرفتار مشکل و توقف فعالیت شدند و اظهار داشت: بخش های تولید وصنعت به علت پایداری بیشتر مشاغل با پایین ترین میزان صدمه روبه رو شدند.
این فعال حوزه کار با اشاره به اینکه مشاغل خدماتی از ثبات و ماندگاری کمتری در مقابل بحرانها و چالشهای اقتصادی برخوردار می باشند، تصریح کرد: صاحبان کسب و کارهایی که بنیه اقتصادی ضعیفتری دارند، در چنین شرایطی زود از پا در می آیند بنابراین معتقدم اگر بتوانیم شغلهای پایدار ایجاد نماییم که ساختاری قوی تری داشته باشند به مراتب بهتر است.
بیات بهترین نوع کسب و کارها در دوران کرونا را کسب و کارهای اینترنتی عنوان نمود و اظهار داشت: کسب و کارهایی که توانسته اند از فضای مجازی بهترین استفاده را ببرند، موفق تر بودند و بیشتر سود کردند. در این شرایط شغل هایی هستند که امکان دورکاری برایشان وجود دارد و می توانند فعالیت خویش را در بستر اینترنت دنبال کنند بنابراین کارهایی که قابلیت انجام آنها در بستر وب و به شکل دورکاری فراهم هست باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: کارهایی که به حضور فیزیکی نیاز ندارد مثل کارهای آموزشی یا برگزاری کلاسهای دانشگاهها و مدارس را می توان در چارچوب فضای مجازی انجام داد به شرط اینکه امکانات اولیه نظیر اینترنت پرسرعت و پهنای باند مناسب و دسترسی به سیستم های هوشمند برای افراد و خانواده ها فراهم گردد.
به اعتقاد این فعال حوزه کار، نتایج انتشار کرونا در نیمه دوم سال غیرقابل پیشبینی است، بنابراین باید بحث آموزشهای مجازی و دورکاری را جدی بگیریم و امکانات مورد نیاز برای شش ماهه دوم سال را تدارک ببینیم.
منبع: بی بی سرور
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب