بلاگرهای اینستاگرامی چقدر درآمد دارند؟
بی بی سرور: «دنبال کننده های عزیز امروز جشن تعیین جنسیت داریم. دل تو دلم نیست و تا چند دقیقه دیگر این دو تا بادکنک مشخص می کنند نی نی ما دختر است یا پسر، البته بگم این بادکنک آرایی کار یک خانم هنرمند است که آدرس صفحه اش را این زیر گذاشته ام. این کیک چهارطبقه قشنگ هم کار یکی از قنادی های خوب است که آدرس صفحه این قنادی هم زیر هست. این لباس های خوشگل نوزادی هم کار یکی از فروشگاه های سیسمونی معتبر است که آدرس صفحه این سیسمونی را هم اینجا برای تان گذاشته ام. با این لینک می توانید بروید توی صفحه این فروشگاه و با تخفیف لباس های برند و باکیفیت نوزادی و کالسکه و تخت کودک بخرید.»
به گزارش بی بی سرور به نقل از ایسنا، روزنامه «ایران» در ادامه نوشت: دوربین کات می کند. زن خودش را در آینه ورنداز می کند و با اشاره فیلمبردار برای بخش بعدی آماده می شود. مقرر است ناهار خوشمزه همراه با دیزاین جدید میز ناهارخوری را به ۸۰۰ هزار دنبال کننده اش نشان دهد. کمی آن طرف تر هم خانم مشاور مشغول فرستادن تعرفه آگهی تبلیغ به صفحات فروش و کسب وکار است و لحظه به لحظه پول های واریزی به حساب بانکی را بررسی می کند.
«برای هر استوری ۵ میلیون تومان و برای هر پست ۷ میلیون تومان. تا یک و نیم میلیون تومان هم باید محصول بفرستید. در صورت انصراف، محصول برگردانده نمی شود. آگهی شما هم برای دی ماه رزرو می شود.» مشاور تبلیغاتی بلاگر مثل یک نوار ضبط شده اینها را به «سمانه» می گوید و تاکید می کند همه مبلغ را هرچه سریع تر واریز کنید. سمانه یک سالی هست که در اینستاگرام کسب وکار راه انداخته و چندباری برای بالا بردن بازدیدکننده ها و فروش، به بلاگرها پول داده تا تبلیغ کنند؛ بلاگرهایی که بگفته او کاری ندارند جز به تصویر کشاندن زندگی روزمره شان و گرفتن پول های آنچنانی: «یک سال قبل صفحه فروش کیف و کفش را در اینستاگرام به راه انداختم. کسانی که صفحات کسب وکار و فروش راه می اندازند برای بالا بردن فروش و دیده شدن باید تبلیغ کنند. با توجه به این که مشتری اجناس ما زنان هستند برای تبلیغ جنس باید سراغ بلاگرهای زن برویم؛ کسانی که کارشان تبلیغ کردن است و دنبال کننده های زیای هم دارند. تا امروز هرچی پول تبلیغ داده ام از جیب بوده. برای هر تبلیغ باید ۲ تا ۵ میلیون تومان بپردازیم. هر تبلیغ هم در نهایت ۷۰۰ تا هزار دنبال کننده به صفحات من اضافه می کند و در بهترین حالت هم دو تا کیف و کفش می فروشم.
هر بلاگر هم تعرفه آگهی خودش را دارد. مثلاً اگر دنبال کننده های بلاگر زیر یک میلیون نفر باشند به طور معمول برای هر استوری ۲ تا ۵ میلیون تومان و برای هر پست هم ۱۰ میلیون تومان و اگر خود بلاگر صحبت کند و جنس شما را تبلیغ کند بیشتر از ۲۰ میلیون تومان می گیرند. علاوه بر آن باید کیف و کفش هم بفرستیم. پس از تبلیغ و معرفی صفحه توسط بلاگر هزار دنبال کننده به صفحه اضافه می شود اما ۱۰۰ نفر ریزش می کنند و این وسط هم برخی از این دنبال کننده ها فیک (پوچ) هستند. بلاگرها هر روز رقم تبلیغ را بالا می برند و بسیاری از کسب و کارهای نوپا در اینستاگرام بنا بر این نمی توانند ادامه دهند. متأسفانه بسیاری از مردم، بلاگرها را دنبال می کنند و کسب و کارهای نوپا را دنبال نمی کنند چون بازدید کننده زیادی نداریم. برای بالا بردن بازدید کننده هم مجبوریم به بلاگرها پول بدهیم تا صفحه ما را تبلیغ کنند.»
اما بلاگرها چه کسانی هستند و چطور بلاگر می شوند؟ سمانه آنها را مردمی عادی معرفی می کند و معتقد می باشد اگر کسی زندگی روزمره اش را مقابل چشمان همه قرار دهد برای خیلی ها جذابیت دارد: «بسیاری از بلاگرها زن هستند و روزمرگی زندگی شان را در اینستاگرام منتشر می کنند. از صبحانه، ناهار، خرید، لوازم آرایش و حتی صحبت کردن مقابل آینه که به قول خودشان سخت ترین کار است عکس و فیلم می گیرند و در صفحه شان منتشر می کنند. در ایام کرونائی هم بساط میهمانی دادن و میهمانی رفتن به راه بود و به ماسک و فاصله اجتماعی اعتقادی ندارند. محتوای صفحه شان هم تبلیغات است. درآمدهای بالا و زندگی لاکچری سبب شده تا خیلی ها قید کار را بزنند و سراغ بلاگری بروند. وقتی می بینند یک بلاگر از خانه ۶۰ متری آغاز نموده و یک سال بعد در یک خانه لاکچری زندگی می کند و درآمد بالایی هم دارد خیلی ها تشویق می شوند سراغ این کار بی دردسر بروند. تبلیغ لباس کودک، سیسمونی، جشن تعیین جنسیت و زایمان در بیمارستان های لاکچری و خیلی چیزهای دیگر... البته تعداد کمی هم هستند که در صفحه شان محتوای آموزشی منتشر می کنند. بلاگر واقعی کسی است که در حوزه خاصی حرفی برای گفتن دارد و می تواند محتوا تولید نماید اما خیلی ها تصور می کنند هر کسی پست زیادی بگذارد و دنبال کننده هایش بالا برود بلاگر می شود.»
نیلوفر از شروع امسال صفحه فروش لوازم آرایشی و مراقبت های پوستی راه انداخته و دل پری هم از بلاگرها دارد. می گوید بلاگرها با راه انداختن مسابقه و کمپین، دنبال کننده های خودشان را زیاد می کنند تا بتوانند تعرفه آگهی شان را بالا ببرند، البته هیچ گاه معلوم نمی گردد کسانی که اسامی شان بعنوان برنده مسابقه اعلام می شود واقعی باشند: «از اول فروردین این صفحه را راه انداختم و ۲۴۰۰ دنبال کننده دارم. به جهت اینکه فروش داشته باشم باید بازدیدکننده و دنبال کننده صفحه ام زیاد شود. بنا بر این به دو بلاگر پول و محصول دادم تا برای من تبلیغ کنند. یکی از آنها ۲۰۰ هزار دنبال کننده داشت و برای یک استوری ۵۰۰ هزار تومان با چند محصول آرایشی و کرم پوست گرفت. پس از تبلیغ ۱۳۰۰ دنبال کننده به من افزوده شد ولی فقط دو نفر محصول خریدند. دومی هم با ۳۰۰ هزار دنبال کننده همین مبلغ را گرفت ولی دنبال کننده هایی که به من داد فیک بودند و هیچ فروشی نداشتم. بسیاری از این بلاگرها کار خاصی نمی کنند و با نمایش گذاشتن زندگی روزمره و بدون هنر خاصی بازدیدکننده صفحه شان را بالا می برند. بسیاری از کسب و کارهای نوپا نیاز به حمایت دارند ولی وقتی خودمان از هم حمایت نمی نماییم چه توقعی داریم که بخش های دولتی از ما حمایت کنند؟»
«مرضیه» هفت ماهی است صفحه فروش لباس کودک راه اندازی کرده است و نزدیک به ۳ هزار نفر دنبال کننده دارد. تعرفه آگهی یکی از بلاگرها را نشان میدهد و می گوید برای دوتا استوری ۲۵ میلیون تومان می گیرد یا این یکی که بتازگی هم بچه دار شده برای هر استوری ۵ میلیون تومان. چقدر باید لباس کودک بفروشم که بتوانم هزینه تبلیغات بدهم؟ برخی از این بلاگرها کلیپ های طنز تهیه و منتشر می کنند و مردم هم برای فرار از افسردگی اینها را دنبال می کنند. جالب این که برخی از بلاگرها برای استوری کردن آگهی وقت چندماه می دهند. من هم به جهت اینکه صفحه ام دیده شود تا فروش داشته باشم مجبورم هزینه کنم و آگهی بدهم. هفته گذشته به یکی از همین بلاگرها برای تبلیغ پول دادم اما هر چه دنبال کننده افزوده شد پوچ بود و فروش نداشتم. وقتی از ۵ هزار دنبال کننده فقط ۳۶ نفر از محصولات بازدید می کنند اینستاگرام به خاطر دنبال کننده های پوچ صفحه را بالا نمی آورد و این به کسب وکار لطمه می زند. بنا بر این خیلی ها کسب وکار را رها می کنند و دنبال بلاگر شدن می روند. بسیاری از مربیان بزرگ مارکتینگ دوره های آموزش بلاگری برگزار می کنند و خیلی ها در این دوره ها شرکت می کنند، البته بلاگر شدن خیلی دشوار است چون همه زندگی ات در معرض دید قرار می گیرد و عکاس و فیلمبردار باید همیشه کنارت حضور داشته باشند.
«من تا امروز با ارتباطاتی که داشتم لباس کودک فروخته ام اما باید برای دیده شدن صفحه و فروش بیشتر ۷ میلیون تومان به یکی از بلاگرها بدهم که صفحه مرا تبلیغ کند. شاید خیلی ها تصور می کنند راه اندازی کسب وکار در فضای مجازی هزینه ای نداشته باشد و خیلی راحت است اما حداقل باید ۱۰ میلیون تومان هزینه کنی تا برای خودت دنبال کننده جمع کنی.»
منبع: bbserver.ir
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب