در پی بروز اختلال در شبكه ارتباطی؛
توضیح رگولاتوری درباره علل قطع برق سایت های BTS
به گزارش بی بی سرور به دنبال قطعی های برق سراسری و بروز اختلال در شبکه ارتباطی کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علل این مشکل را توضیح داد.
به گزارش بی بی سرور به نقل از رگولاتوری، مجید حقی معاون رگولاتوری اعلام نمود: به دنبال قطعی های برق در سرتاسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده اند امکانات دیزل ژنراتور و باطری های پشتیبان برای تأمین برق هاب سایت ها و سایت های BTS را تقویت کرده و در صورت نیاز، کمبود یا اختلال در باطری ها را رفع کنند. وی ادامه داد: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادارات کل ICT در استان ها هم باید با بازدید و بررسی میدانی سایت ها، در صورت وجود مشکل در تجهیزات پشتیبانی برق، هماهنگی لازم را برای حل آن انجام دهند. معاون رگولاتوری درباره تعامل با وزارت نیرو برای رفع مشکلات ناشی از قطعی برق اظهار داشت: از وزارت نیرو و شرکت توانیر درخواست کردیم در صورت امکان، قطعی برق به حداقل رسیده و در طول یک روز چند بار تکرار نشود. همینطور برنامه زمانبندی قطعی برق به صورت شفاف اعلام گردد تا اپراتورها متناسب با آن برنامه ریزی های لازم را برای مدیریت و تأمین برق سایت ها و پایداری ارتباطات انجام دهند. حقی ضمن اشاره به این که زمان شارژ مجدد باطری های پشتیبان برق بعد از تخلیه شارژ، نسبتاً طولانی (حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت) است، تصریح کرد: با عنایت به این که تجهیزات یکسو کننده های اپراتورها هم برق سایت ها را تأمین می کند و هم شارژینگ باطری را انجام می دهد، بنابراین اگر قطعی های برق به تناوب و در بازه های زمانی کوتاه اتفاق بیفتد، تجهیزات پشتیبان برق سایت ها هم برای رفع مشکل کافی نیستند، بنابراین لازم است شرکت توانیر در تصمیم گیری برنامه زمانبندی قطعی برق، محدودیت های تکنولوژی تجهیزات را در نظر بگیرد. معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری خاطرنشان کرد: لزوم استفاده از خنک کننده ها بخصوص در مناطق گرمسیر به دلیل بالا بودن دمای هوا نیاز دیگر اپراتورها است که مستقیماً توسط شبکه اصلی برق تأمین می شود و از راه باطری ها هم قابل جبران نیست.
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب